نخست وزیر پاکستان قرار است برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب ملت ایران به تهران سفر کند.

شهباز شریف و پزشکیان

به گزارش همشهری‌آنلاین منابع آگاه در کاخ نخست وزیری پاکستان امروز یکشنبه در پاسخ به خبرنگار ایرنا تایید کردند که شهباز شریف با سفر به جمهوری اسلامی ایران در آیین تحلیف دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری منتخب این کشور شرکت خواهد کرد. مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب ملت سه شنبه نهم مرداد ماه برگزار می‌شود.

دکتر پزشکیان در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در ۱۵ تیر برگزار شد با کسب اکثریت آرا به عنوان نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران از سوی مردم انتخاب شد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده پس از برگزاری مراسم تنفیذ، مراسم تحلیف رئیس جمهوری چهاردهم برگزار می شود.

نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی روز هجدهم تیر با دکتر پزشکیان، سفر تاریخی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به آن کشور را موجب گشوده شدن فصل جدیدی از روابط میان تهران و اسلام‌آباد عنوان کرد و گفت: در این سفر توافقات بسیار خوبی صورت گرفت که امیدواریم این مسیر را با رئیس جمهوری منتخب ایران در راستای منافع دو کشور و دو ملت ادامه دهیم.

شهباز شریف دوم خرداد ماه نیز در صدر یک هیات بلندپایه برای تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه به تهران سفر کرد.

کد خبر 868300
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha